onsdag 24 juni 2009

LAVENDELDOFT

Hej på Er! Åh, nu önskar jag att det fanns" luktdator".....Det doftar ju såå oerhört gott o fräscht utav Lavendeln. Jag passade på att tvätta en del igår eftersom det var så bra torkväder. Bla. Så hängde jag ut mina tunna skira gardiner och min "gamla spets" och jag lovar det var torrt på en halvtimma. Men det är ju inte så konstigt nu när vi fått medelhavsklimat. Visst är det härligt! Igår när jag vattnade växthuset så möttes jag av en otroligt god lavendeldoft, så jag plockade små buketter som jag har lagt i mitt linneskåp. Så nästa gång det blir gardinbyte så hoppas jag på en god lavendeldoft......Ha en riktigt härlig dag! Kramar Therese






17 kommentarer:

  1. Godmorgon Vännen!
    Min lavandel har inte slagit ut ännu men det är en underbar doft.
    Idag på morgonen skall jag åka till Nossebro marknad, jag brukar göra det en gång om året och eftersom det pågår bara på förmiddagen så får man vara där tidigt. Det brukar vara mycket folk just de här sommarmarknaderna. De har marknad sista onsdag i månaden året om utom december. Jag brukar sällan köpa något men jag vet att de brukar säljer billig spets så det måste jag kolla.
    Jag tvättade också igår och hängde ut det blir en så god doft i tvätt som hänger ute.
    Ha en skön dag i det fina vädret.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Instämmer lavendel har en helt underbar doft. Jag har också lavendel i min trädgård men den blommar inte riktigt än.

    Ha en fin dag kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst doftar det gott med Lavendel det är en ganska speciell doft, men väldigt fräsch! Ha en skön sommardag det ska vi ha, men min tjej har halsfluss så vi tar det lite lugnt men vi får ju vara hemma i alla fall!! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej hej!!
    Härligt med lavendel och det är så snyggt med blålila blommor!! Härligt det låter med växthus!!! Vill haaa!

    Hoppas du får en kanonbra dag, kram Camilla.

    SvaraRadera
  5. Håller med om att lavendel doftar ljuvligt! Har inte planterat några här hemma ännu, men har planer på det!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Mmmm så gott det måste dofta hos dig, fast det gör det hos mig med *hihi* här dofter det syren både inne och ute.

    Visst är det härligt med denna värme som vi har just nu? Jag älskar det och är så glad över att jag är ledig och kan njuta av den.

    Ha det gott
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Ljuvligt! Lavendel doftar verkligen underbart! Här har lavendeln inte börjat blomma än, men snart så ;).
    Njuter just nu av de första rosorna....
    Värmen har kommit hit också, nu får man passa på att njuta...

    SvaraRadera
  8. Det finns inget så ljuvligt som lavendeldoft, när du öppnar skåpdörren kommer du känna den.. Jag tror det är svag lavendeldoft på OddMolly kläderna, dom har ju en alldeles egen doft!
    Ha det gott i värmen
    Kramis vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Lavedeldoften är härlig. Päminner mig om när jag var liten. Mamma la in lavendelpåsar i linneskåpen!
    Tyvärr har jag ingen lavendel i trädgården men ska nog skaffa mig.
    Kram A-K

    SvaraRadera
  10. Åh, jag bara älskar Lavendel!:)
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  11. Hej Therese!
    Visst är det härligt med lavendel, doftar ljuuvligt:)

    Grattis till ännu en award, den är du väl värd!

    Ha en skön eftermiddag i solen,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  12. Låter underbart. Min lavendel har inte slagit ut än, men jag väntar och längtar. ska nog göra som du, lägga en bukett i linneskåpet.
    Ha det så bra i sommarvärmen!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. lavendel är helt underbart ,jag håller med dig,
    kramis

    SvaraRadera
  14. Å, det kommer säkert att dofta ljuvligt i dina gardiner!!
    Och så fin korgmöbeln blev!!
    kraam

    SvaraRadera
  15. Ja lavendel doftar ljuvligt, brukar torka lite varje år som jag sen lägger i linneskåpet.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Super fin korg möbel med stege! Det är ju så kul att måla bara tiden räcker till...
    Ljuvlig lavendeldoft är ju såå toppen!
    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  17. Så vackra bilder!!

    Usch vad jag varit dålig på att skriva kommentarer. Tack för dina.. men visst är det så att man prioriterar mycket annat nu. Är det inte jobbet så är det att få vara ute och njuta av sommaren och solen. Det är underbart vilket väder vi haft i dagarna tre och det ska visst fortsätta. Blogga hinner vi göra som tokar heeela vintern :) Eller hur!!?? Hoppas i alla fall att allt är bra och att du hade en fin midsommar.

    Många kramar från Josefin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails