söndag 10 januari 2010

Mona Svärd


Hej på Er! Nu när våren sakta har fått flytta in i mitt kök så brukar jag även byta ut min bordstabletter till lite mer våriga. Jag använder flitigt underlägg här hemma dels är det praktiskt och sen tycker jag det ser trevligt ut! Motivet från jul med apelsiner o kanelstänger har blivit utbytta till mixade tulpaner o till vita tulpanbuketter. Bordstabletterna kommer från Mona Svärd som började sin karriär som konstnär 1987. Varje design är ett akvarellorginal som sedan produceras till brickor,bordstabletter,servetter,tändsticksaskar,glasunderlägg och vykort. Önskar Alla En Skön Söndag Som Kikar In! Kram Therese




20 kommentarer:

  1. Vilka vackra underlägg.Ha en skön Söndag vännen. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Perfekt med såna underlägg, bara och torka av. Och jättefina är dom, båda sorterna.
    Ha en mysig söndag vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej rara du!
    Läser ständigt dina inlägg och njuter av alla fina bilder du bjudeer på. Även om jag inte alltid tar mig tid till att kommentera!

    Gillar de Gustavianska möblena i från det förra inlägget, har själv haft kuddar och stolar klädda i det rutiga tuget i från Svenska Tenn under åren, men inget nu...
    tack för att du påminnde mig I love it.

    Vilken fin bild du har på dig själv du ser så söt och trevlig ut.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh så fine disse var da!!
    Nydelige farger.....dekorativt og praktisk!!

    ha en fin dag Therese :o)

    SvaraRadera
  5. god søndag.
    så nydelig disse er,gir en herlig vårfølelse i kropp og sjel.
    tror ikke jeg har sett dem i norge nei.
    herlige bilder.
    ønsker deg en nydelig søndag min kjære blogg venn.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Hej Therese!

    Vilka fina underlägg du har! Vad roligt att du vill delta i min utlottning!

    Söndagskramar till dig i massor.

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  7. Underbara underlägg. Jag varierar mellan såna avtorkbara och egna sydda. Det är kul med variationen av material och även då med olika färger. Lustigt för jag tänkte i går att kanske göra ett inlägg om olika underlägg! Kan ju bero på att man byter nu och blir mer observant på vad man plockar fram.
    Ha en skön söndag.
    Kram annika

    SvaraRadera
  8. Så fina ser ut som om dom är målade på.

    SvaraRadera
  9. Vad fina underlägg.Mona Svärd har alltid gjort fina saker!!!!Ha nu en skön söndag i kylan vännen.Värmande kram Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Jättefina underlägg nu känns det bra att få in lite ljus och vårfärger! Ha en skön söndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Underbara! Den vita var superfin. Nilla

    SvaraRadera
  12. Så fina underlägg, gillar verkligen tulpaner.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Hej igen Therese!

    Så härligt att komma in på din blogg - vårinspirationen bara sprudlar :) Så vackra underlägg du visar oss - älskar blommor och kanske särskilt tulpaner den här tiden.

    Så underbara möbler du visade i ditt förra inlägg. En sådan där himmelssäng drömmer både jag och min dotter om...

    Ha en skön söndag - kram!

    SvaraRadera
  14. Mmm tulpaner kan jag inte få för mycket av den här årstiden,önskar dig en fin vecka Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Härliga underlägg! Lite ljust och blommigt är något man längtar efter nu :)
    Ha en bra vecka! Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Jättefina tabletter! Gillar personligen mest de vita för de passar vårt kök bäst. =0) Själv är jag mest inne på quiltade tabletter nu. Gillar Mona Svärds motiv. Är inne på min andra skärbräda med luktärter på.
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hej Therese!!
    Visst är det praktiskt med underlägg!! Och fint oxå!! Vet du, du blev vinnaren i min
    utlottning!! Grattis!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  18. Så fina underlägg! Jag har haft såna men med annat motiv förut men dom är uppnötta tyvärr.
    Ha en fin vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  19. Vilka vårliga underlägg, så vackra, och får gratta till vinsten, såg att du vunnit! KRAM

    SvaraRadera
  20. Hej Therese!
    Åh vilka fina underlägg, rikigt våriga med sina blommotiv!

    Grattis till vinsten hos Malin, såg att det var du som vann, vad kul!!

    Ha en jättebra kommande vecka,

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails