måndag 15 november 2010

Gammeldags Plåtburk o Tårtpapper....


Hej på Er! Hoppas att Ni haft en bra helg. I lördags när jag var med Wilma "skruttan" på dansen så passade jag på att besöka Bra o Begagnat som ligger i Örebro.
Det är ett stort loppis som har öppet 2 dagar i veckan. Rusningen är stor för att komma in, nästan som i Ullared! Fniss.....Jag lyckades få tag på lite gammeldags julklockor o kulor i blåa nyanser som ska få bo i min gamla plåtburk med tårtpapper. Tack för att Ni Kikar In! MåndagsKramar Therese

35 kommentarer:

  1. Åhhh så fiiint!!!!
    Underbar bild!
    ha en ny finnveckamin vän!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Ett vackert och enkelt sätt att pynta! Ha en underbar start på nya veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jätte fint pynt! Det finns så mycket fint julgranspynt och det är roligt att många gamla modeller nytillverkas i dag. Jag har bara varit på Bra o Begagnat någon gång. Jag tror inte de fanns då jag bodde i Örebro. Jag håller med om att det är hysteriskt där då de slår upp portarna. Mamma är ofta där och handlar ibland åt mig. Bl a min tallrikshylla har hon köp där för 50 kr.

    Vad skönt att Fredric är hemma igen. Hoppas att han får känns sig någorulnda pigg nu inför kalas och jul. Hur länge kan det dröja innan han får nya organ? Du får väl ta hand om julstöket själv och pyssla om honom också. Tur att du har dina föräldrar så nära om du behöver hjälp.

    I dag är jag hemma med en hängig Alice. Hon har haft lite feber till och från i några dagar. Det är väl något som inte riktigt bryter ut. Nu får hon vara hemma och kurera sig i dag. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. God morgon Therese!
    Vilken fin kakburk du ser ut att ha. Jag köpte en gammal kakburk i somras men den har en konstig doft så jag har inte kunnat ha kakor i den. Kanske jag skulle fylla den med något vackert iställe, tack för insperationen.
    Ha nu en skön måndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Så annorlunda med blått pynt...helt i min smak. Jag har varit en gång på Bra och Begagnat och det var nu i oktober.
    kram

    SvaraRadera
  6. UNDERBART :)

    och hos mig fortsätter
    BLOGGPARTYT
    även idag
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  7. hei på deg.
    åå så heldig du var, disse var alldeles bedårende,
    ønsker deg og dine en nydelig dag,
    tenker på dere.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. Hej.

    Ja visst är det roligt att gå på Bra Begagnat. Brukar försöka besöka den, och loppisen på Golfhallen när jag är i Örebro och hittar alltid något roligt. Jag kanske hinner i helgen för då ska jag hälsa på min bästa vän..och gå ut och träffa alla tjejkompisarna från förr...Kul!

    Ha det gott idag. Här i Trosa regnar det men jag är ledig och snart ska jag gå och få massage så mig är det inte synd om.
    Kram Eva.

    SvaraRadera
  9. you make my happy with your pictures and i love your Christmas decoration,
    i wish you a happy new week greeting irmaxxx

    SvaraRadera
  10. Kul med loppis .och ändå bättre när det är lite finare loppis, fina saker du hittade vilka vackra julklockor , ja nu börjar man verkligen längta till första advent då vet man att julen är här! ha en bra dag kram!

    SvaraRadera
  11. Underbar bild!
    Tjusigt pynt :-)

    Ha en bra vecka...

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  12. Wow, vad vackert med blått!! En färg man kanske inte tänker på i jul - men det var hur läckert som helst!!
    Hoppas allt är väl med dig!!!
    Vill tacka dig för all den inspiration du ger :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Riktigt snyggt med det blåa, riktigt vackra kulor att pynta med och burken är supersnygg.
    Var rädd om Er!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Gud så fina. Älskar verkligen gamla juprydnader.
    Ha de så gott, Kram,
    Catarina

    SvaraRadera
  15. Hejsan.

    Underbar färg den blå.

    Fin idé att lägga kulor i en vacker burk......förvånas alltid över hur kreativa alla bloggisar är...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag har den senaste veckan haft svårt att spara mina inlägg hos dig-trist. Gör ett nytt försök...
    Jättefina blåa kulor-perfekt stilleben med den blåa plåtasken.
    Stor Kram Annelie

    SvaraRadera
  17. Hejsan va fint de va med julkulor i plåtasken. Verkar vara ett bra loppis, dit ska jag nog ta mig en sväng nån gång.

    Hoppas ni hade en mysig helg nu när mannen va hemmkommen igen o riktigt rådde om varann.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Fint!!!
    Kul med loppis och hitta det där lilla extra.
    Ha en bra vecka, kram Jenny

    SvaraRadera
  19. hihi det är ännu värre på onsdagarna ;o) kul att du gjorde lite fina fynd!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  20. ... det var länge sedan jag var där, man kanske skulle åka dig och titta om man hittar något! :) Kul att du hittade så fint julpynt!!!

    Hoppas att du haft en fin dag! Här har det regnat precis hela dagen.... tänk om det kunde snöa lite istället! ;)

    Ha det så bra och var rädd om dig!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  21. ÅÅ så skjønne julekuler... nydelig..

    Klemmer 0))

    SvaraRadera
  22. Åh, Bra och Begagnat! Det var länge sedan jag var där! Jag åkte förbi på motorvägen i lördags, men då var klockan redan över 14 och det var försent.... Jag måste försöka ta mig dit någon gång före jul!
    Vilket vackert inlägg du skrev på Fars dag!
    Jag förstår att Fredric är hemma igen när jag läser andra kommentarer. Vad skönt för er alla!!
    Sköt om er!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  23. Hej Therese! Jättefina bilder du visar och när jag läser tillbaka på dina inlägg förstår jag att Fredric är hemma! Jag är så glad för Er skull och allt brukar ordna sig till det bästa!!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  24. Oj jag var också där i Lördags, varför hälsade vi inte ;-)..man måste verkligen hänga på låset, sedan kan det vara svårt att nå fram till godbitarna..TÄNK att få gå där inne, innan de Öppnar, och fynda. Men då blir man väl så stressad att man inget finner. Fina kulor!! Kan tipsa om en affär i Askersund som säljer Ungerska julgransdekorationer...helt underbara!! Men det var för ett par år sedan jag var där, den kanske inte är kvar?? Kram Karina

    SvaraRadera
  25. Det var väl inte så tokig sysselsättning när du ändå fanns i knutarna1 Ha en skön kväll! ♥

    SvaraRadera
  26. Åh så mysigt att shoppa gamla julprydnader! Det du hittade var ju jättefint!

    Kram!
    Stina

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Vilka fina saker du fått tag på. Det är ett ställe jag gärna skulle besöka. Jag har lite loppisabstinens för tillfället. Förstår av kommentarerna att Fredric är hemkommen, så skönt. Nu får du rå om honom lite extra mycket.

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  28. Vad fina och burken är ju underbar..
    Läste dina andra inlägg och jag hoppas verkligen att allting blir bra.
    Ha en fin vecka nu!
    Lisen

    SvaraRadera
  29. Vilka underbara klockor. Så fina! Kram

    SvaraRadera
  30. Verkar som ett roligt ställe! Fina fynd.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  31. Jättefina julgranskulor. Jag var också på loppis i lördags. Det är ju så roligt samtidigt som det är jobbigt med allt folk. Men om man hittar något fynd är det värt det!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  32. vilken underbar plåtburk...hoppas allt är väl med er...tänker ofta på dig! kramis semlan

    SvaraRadera
  33. Thanks for your comment on my blog .....so nice !! your blog is also lovely....i will follow you ....and come back soon...i don't can find your dog ??? tell me .......hugs and love Ria.....i really should like when you will follow me tooo....thanks !! love Ria...

    SvaraRadera
  34. Folowing button is not working now i try it later !! bye !

    SvaraRadera
  35. Hei, tusen takk for kommentar på bloggen min - ble så glad :D

    Nydelig, underbar blogg du har, kikker snart innom igjen :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails