tisdag 23 februari 2010

Månadens Favorit....




Hej! Tack snälla ni för Alla kommentarer, det var många som drömde sig bort bland växthusen igår. Kul att ni blev så inspirerade.....Häromdagen kom jag på att jag glömt att visa "Månadens favorit" i år. Och för Er som missat det så har jag tänkt att välja ut nånting varje månad som är min "favorit" här hemma. Det kan vara allt ifrån en maträtt, till en blomma! Först ut för Januari är min syltkruka från Gustavsberg, den använder jag flitigt året om.Och min andra favorit här hemma för Februari får bli mina uppsydda kuddar med monogram som är inköpta på PK design. Ha en bra dag Alla som Kikar In o Tack för att ni besöker mig! Tisdagskramar Therese


32 kommentarer:

  1. Godmorgon. Det blir kul och se alla dina favoriter. En sån kruka har jag haft, men sålt på en auktion. Det var innan jag hade den här stilen. Tror dina blå monogram är samma tyg som jag sytt hissgardiner av. Så fint det var i blått.
    Ha en fin dag
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Åh jag har en sån kruka också fast jag tror min är mindre som jag också tycker så mycket om.
    Ha en fin dag vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Hej hej Therese!

    Morgonfröjd för ögat som vanligt. Ljuvligt, underbart, härligt ja det finns många fina ord att sätta på dina inspirerande bilder.

    Ha det fint
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. God morgon! Kul idé med månadens favorit. Gustavsbergskrukan …mmmm ..den är ju en sån härlig tidlös klassiker, så fint med hortensian. Och kuddarna ..jag tror jag måste besöka PK design.
    Fia

    SvaraRadera
  5. Hej på dig i kylan!
    Den krukan är också en favorit hos mig. Jag har också en. Vacker blomma i krukan också. Brukar du plantera ut hortensiorna i din trädgård när de har blommat över eller vad gör du med dem?
    Kuddarna var jätte söta, gillar den där blå färgen, har haft mycket blått men har inte så mycket just nu. Känner att snart är det dags för lite blått.
    Ha det så gott vännen.
    Här snöar det åter igen.....fy......får nästan panik....
    Många kramar till dig och även till söta Wilma
    som har sportlov, så skönt för henne.

    SvaraRadera
  6. Kuddarna ser ju helt fantastiskta ut. Skulle gärna vilja se hela *L*

    Dom där krusen är så fina, önskar jag hade ett. Vet att mamma min har ett. Kanske ska tjata lite på henne *hihi*

    Ha en skön insnöad tisdag
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  7. Heisann!!!
    Nydelige bilder....og denne krukken er bare så fin!! Putene er også så fine.....åh jeg liker jo så godt blått!!!!
    Ha en fin dag Therese....og takk for titten :o)
    P.S. må kikke på bildene litt til jeg....:o)

    SvaraRadera
  8. Och vilken vacker hortensia sen. Brukar inte lyckas med dem, men din ser ju jättefin ut!
    Ha en bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. god morran
    spennende å se dine favoritter,
    nydelige ting du viser i dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. Så härligt med växthusen i ditt förra inlägg. Nu börjar jag faktiskt längta efter att få påta ner frön i jorden.
    Din kruka är jättefin och hortensian gör sig så bra i den.
    Ha en underbar dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Va kul, en liknande kruka har jag också. ´Den står på köksbänken med våra köksredskap som vi vill ha nära till hands. Va fint broderiet var!
    Kan man beställa liknande???
    Kram
    Carin

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,
    Hortensia är så fint! Synd att de är lite svåra att hålla vid liv. Eller jag har det i allafall...
    Dina växthusbilder var verkligen fina, riktigt ögongodis så här i kylan!

    Hoppas ni har ett mysigt sportlov!
    Vi är lediga nästa vecka, då blir det ev. en tur till vännerna i Lindesberg. Mysigt!

    Må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Fina favoriter!!
    Syltkrukan har jag en likadan;o)
    Den fick jag efter farmor!!
    Ha det bäst vännen!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Gustafsbergskrukorna tappar aldrig sin skönhet. Inte hortensian heller......den minner om vår....för mig är den kopplad till mors dag och...tänk då är det maj!
    Vilken härlig "verklighetsflykt" du bjuder oss på. Det är skönt att veta att det kommer en tid med fika i gröngräset.
    Njut av sportlovet. Nog kan Wilma bygga både kojor och tunnlar! Höga snödrivor finns det gott om.
    Kramar
    /Lotta

    SvaraRadera
  15. Verkligen vackra favoriter du har!
    Hihi, jag skulle nog ha svårt att välja månadens, det skulle nog behöva bli veckans, ändrar ju mig hela tiden :D

    Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  16. Hortensian är ju så fin, synd bara att man lär hålla koll på vattningen tycker jag. Krukan till är ju helt underbar. Kram Marie..

    SvaraRadera
  17. Kuddarna är jättevackra, både i färg och broderi! ha en bra fortsättning på denna snöiga tisdag!

    SvaraRadera
  18. Fin kudde, gillar kombinationen vitt & blått!
    Ha en bra dag i snön :)
    kram Kristina

    SvaraRadera
  19. Jag förstår att de är några utav dina favoriter... så underbart fina... Krukan är ju helt underbar och kan användas till så mycket. och vilken fin hortensia i rosa toner...

    ha en underbar dag...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  20. Hohohoho..., är du där vännen!!!!

    Så jädrans längesedan vi "sågs" och jag känner att det liksom kliar i fingertopparna, varför nu detta då????
    Men du.., jag blev ju rörd när jag fick läsa att både du och Fredric kommer att sakna mina inlägg.., men lugna och fina nu!!!!
    Jag kommer bannimej inte att försvinna för alltid Therese och jag håller allt ett vakande öga på er:)))

    Jag kommer att göra mina lite halvt tokiga inlägg ibland men inte i samma mängd som tidigare.
    Den som tycker det är rent bedrövligt att jag tagit detta beslutet är ju stackars Janne här hemma.
    Det innebär att så fort han kommer innanför dörren så får han stå ut med mig som kacklar så jag blir rent blå i huvudet.., har ju inte pratat med någon på hela dagen så jag blir ju så glad att någon vill lyssna på mig!
    Mmm, tyckte nog jag skymtade något blått i hans öron i går kväll.., kan det ha varit öronpluggar av något slag, får undersöka detta?

    Vännen min.., vi ses snart igen och tack för att du "lyssnade" på mig och hälsa de dina!!!!
    Kramar i mängder...
    Marianne

    SvaraRadera
  21. Det var en favorit som heter duga. Jättefin! Ha en skön kväll! ♥

    SvaraRadera
  22. åh en sån där kruka hade min mamma när jag var liten=)
    hoppas allt är bra annars?

    kram Erica

    SvaraRadera
  23. Hej! Mitt namn är Anna-Maria Strömberg och jag verkligen älskar din blogg och ditt hem. Nu undrar jag om jag skulle kunna få låna lite bilder ifrån din blogg och lägga ut på min blogg för att göra reklam för din blogg? Inte på personer eller så men på vissa av dina underbara ting. Du får absolut säga ifrån om du inte vill det.
    Tack på förhand och tack för en underhållande och underbar blogg!
    Mvh Anna-Maria

    SvaraRadera
  24. Hej! kul att du tittade in på vår blogg. Du har härliga sommarbilder så man kan drömma om vad som nalkas. Nu ska jag fortsätta att bläddra ner kolla lite till mer på din sida.
    Jag lägger till mig som följare om det är ok?
    kram Anette

    SvaraRadera
  25. Jag har också en liknande kruka,gillar också den.:)Fint monogrammet var. Ha en riktigt skön kväll. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  26. Vackert, vackert:-) Blå- vitt är alltid fräscht. Funkar lika bra med vita hyacinter till jul, som sommarblommor på sommaren.
    Må så gott,
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  27. Vilken kul ide med månadens favorit!

    Precis en sådan kruka är jag på jakt efter, de är ju så vackra och de ljuvliga kuddarna passar ju perfekt till :)

    Ha en riktigt fin kväll goa du!

    SvaraRadera
  28. Jag gillade både krukan och kuddarna! Det är så fint med blåvitt tycker jag :-). Och... hortensia är en av mina absoluta favoritblommor!

    Ha en fin kväll!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  29. Hej! 130 olästa inlägg hade jag på bloggkoll nu när jag orkade kolla igen... Börjar med de som lagt in flest och då är du först i min lista :) Håller med dig om att det är svårt att vara lagom privat, men ofta skriver jag utan att tänka, läser igenom och ändrar innan jag publicerar inlägget. En sådan där kruka har min mor, som jag stirrar lystet på när jag är hos henne! Kram, Tina

    SvaraRadera
  30. Tack vännen för krya på dig hälsningen hos mig....Vad fin veckans favorit är, kan tänka mig att du har nytta av den. Växthusen, underbara och vill ha, vill ha...

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  31. Hejsan
    Förstår att krukan är en favorit, blomman som står i är också en favorit för mig.

    Dina kuddar var snygga jag gillar blått, ser så fräscht ut.
    Ha en trevlig vecka
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  32. Vilka vackra favoriter! Broderiet är nog ett av de finaste jag sett.
    Växthusbilderna kan man bara drömma sig bort vid. Jag önskar att tomten hade ett par kvadratmeter mer...gud, vad härligt det ser ut. Nu längtar jag ännu mer till sommaren!
    Kram Elle

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails